sreda, 15. oktober 2014

Kaj beremo ... Prodam mamo


Care Santos, Prodam mamo, Založba Malinc, Medvode, 2014. 




    Pri Založbi Malinc lahko kupite poučno, a vendar humorno knjigo o težavah v odraščanju, sprejemanju novih družinskih članov, ljubezni, ki se ne deli, temveč podvaja.

    Knjigo smo večkrat prebrali po dolgem in počez, vsakič pa smo našli kakšen stavek, ki je bil vreden razmisleka. 

    Z vami delim Oskarjev seznam desetih stavkov, ki jih govori njegova mama, Oskar pa jih sovraži.


    1. "Kolikokrat ti moram še reči?" Najslabše je, da nikoli ne pričakuje odgovora na vprašanje. Ko me je to prvič vprašala, sem dolgo časa zaskrbljeno premišljeval, ker v resnici nisem vedel, kolikokrat bi mi morala reči ... Dvajsetkrat? Petnajstkrat? Nazadnje sem rekel: "Sedemnajstkrat?"
    Mislil sem resno, ne vem, zakaj se je morala tako razjeziti. Tistega dne sem se naučil, da osrasli včasih zastavijo vprašanje in ne pričakujejo, da boš nanj odgovoril.

    2. "Pojdi delat naloge!" Grrrrr ... mislim, da so vsi komentarji odveč. Mar nihče ne bo iznašel robota, ki dela naloge?

    3. "Ura je pol desetih, vsi v posteljo." Jezi me, ker pri meni doma "vsi" pomeni jaz, kajti moji starši ostanejo pokonci in gledajo televizijo, Rozinko pa nikoli ne pride iz svoje zibelke, zato se tudi ne more vrniti vanjo.

    4. "Hočem, da je v desetih minutah soba pospravljena."
    Rad bi vedel, ali obstaja kakšen poskus, s katerim so dokazali, da je v desetih minutah mogoče pospraviti sobo? Meni namreč še ni uspelo, pa poskušam že vrsto let.


    5. "Ne boš zrasel, če ne poješ zelenjave."
    Včasih mama misli, da sem neumen. Alejandro iz sosednjega razreda nikoli ne poje solate ali zelenega fižola, pa je najvišji v razredu. Zelene stvari, ki se jedo, bi morali prepovedati. Zelena je najbolj grozna barva. Za lase privlečene grožnje staršev pa so tudi zelene barve.


    6. "Oče je bil prej."
    Pa ima zaradi tega pravico, da nikoli ne je sadja in zelenjave in da ima toliko časa mamo samo zase? To ni pravično. Ko to rečem, se nasmehneta, kakor da moja zavist ne bi bila nekaj groznega, nekaj, zaradi česar bi ju moralo skrbeti.


    7. "Lepo po vrsti." Najslabše pri tem stavku je, da je tisto, kar je "na vrsti" običajno kaj groznega, nekaj, kar je treba narediti, pa naj ti je všeč ali ne. In res ne vem, zakaj bi morale biti grozne stvari na vrsti prej.

    8. "Zdaj si že velik, Oskar, zato moraš biti odgovornejši."
    Obveznosti večjih se neprestano spreminjajo, a nikoli niso dobre. In še nekaj: sploh nočem biti odgovoren! Niti zdaj, ko vem, kaj to pomeni.


    9. "Ne, ker sem rekla, da ne."
    Ta stavek bi moral biti na prvem mestu. Na testu iz angleščine, ki smo ga pisali na začetku leta, je bilo tudi vprašanje: "Can elephants eat chicken? Why?" In jaz sem odgovoril: "Ne, ker sem rekel, da ne," pa ni bilo prav. To ni pravično.


    10. "In pika."
    To pomeni, da mama ogluši. Lahko rečeš karkoli, pa ne bo več hotela govoriti o tem in te sploh ne bo upoštevala, kot bi se pogovarjal z radiatorjem. 




    ♥♥♥


    Ste se kje našli? V vlogi mame, otroka ....

    ♥♥♥


    Jaz se najdem v obeh pozicijah - nemalokrat tudi jaz uporabljam zgoraj navedene stavke. 

    Iz svojega otroštva pa se najbolj spomnem nerazumevanja nekaterih besed (glej točko 1.).
    Mami mi je večkrat rekla: "Pazi na relacije!" .... kakšne relacije? Zakaj mama govori o relaciji od Šentjanža do Sevnice, kaj ima to z mano ....
     

    Pomen besede "relacija", ki jo je moja mama zelo rada uporabljala, mi je objasnila šele veliko kasneje, vmes pa sploh nisem razumela, kaj bi mi rada povedala. Do takrat sem bila prepričana, da relacija pomeni neko pot, po kateri vozi avtobus. 


     

    Ni komentarjev:

    Objavite komentar